ko phi phi, phuket, de reis en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joris & Peter Boersma & Hoogslag - WaarBenJij.nu ko phi phi, phuket, de reis en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joris & Peter Boersma & Hoogslag - WaarBenJij.nu

ko phi phi, phuket, de reis en Bangkok

Door: Peter en joris

Blijf op de hoogte en volg Joris & Peter

22 November 2010 | Thailand, Bangkok

Eenmaal aangekomen op ko phi phi na een bootreis van anderhalf uur in de brandende zon, zagen we dat het een prachtig eiland was met witte stranden en palmen op het strand. Een bounty eiland dus! we verbleven in soort resort voor backpackers. we hadden de keuze om de in de dorm te slapen of eigen kamer te nemen, we kozen voor de eigen die koste 400 baht dus 200 per persoon (dat is 5 euro). Op strand was in de avond elke dag feest, met super gezellige sfeer! na een week hier geweest te zijn hadden we eigelijk wel weer gezien. we vervolgde onze reis naar phuket. hier hadden we een prachtige kamer en hier hebben we dan ook de avonden doorgebracht. om even bij te komen en wat extra te slapen enz. na 3 dagen hier te verblijven. gingen wij richting bangkok om naar het noorden te gaan. vanaf phuket hebben wij de taxi genomen naar het busstation van phuket. na 5 uur in een koude lekkende bus gezeten hebben, kwamen we aan op het treinstation van surathani. hier kochten wij een treinkaartje naar bangkok. dit was een zelfde soort trein als we eerst hadden genomen richting het zuiden. De treinreis ging best snel al was wel een reinreis van 14 uur. we verblijven nu in een hotel tegenover waar we vorige keer verbleven. prima kamer met airconditioning. we hebben net wat rijst gegeten en een salade. ( ja wij eten gezond hier!). morgen gaan we naar het noorden chang mai met de trein. Dit zal ook weer een reis worden van ongeveer 14 uur. wij zullen zo snel mogelijk foto's er op zetten! greets again from Bangkok.

• 21 November 2010 - 19:31

Renee:

Lieve Joris en Peter,

Fijn om weer een verslag te lezen van jullie belevenissen.
    Wat een lange reis. In Nederland bekijk je de kaart van Thailand alsof het de afstanden in Nederland zijn....
    Sterkte met de volgende treinreis !
    Al is het ook leuk om naar buiten te kijken, lijkt mij !
    of slapen jullie vooral ?
    dikke zoenen Renée

• 22 November 2010 - 07:50

P&MH:

Hebben jullie je nog gestort in het nachtleven in Bangkok? De grote stad zal wel een heel verschil zijn met de eilanden. Zondag was het volle maan, is dat in Bangkok ook een 'feestdag?'

Veel plezier in de jungle, jullie hebben het er niet zo koud als wij hier dat is zeker! We zien uit naar jullie volgende verslag, liefs pap mamH

• 25 November 2010 - 15:46

Tanta Mies:

fijn dat ik nu ook een reisverslag heb gekregen,
    Ben jaloers op jullie !

Een voorrecht dit te kunnen doen.

Wens jullie nog veel moois toe en goede reis.
    Groetjes,t,Mies

• 26 November 2010 - 12:00

PapMamH:

Superleuke foto's! Jullie blijven nog 'een beetje' nuchter blijkbaar? Joris kan goed schminken zeg.

Die foto met aap is echt een toppertje.

Jullie zijn straks aardig afgestudeerd op Thailand. Hoe zit het met was en zo? Voldoende van alles en een beetje te dragen allemaal?

Die slippers van Jezus kunnen jullie per opbod heel goed verkopen op de thuiskomst party denk ik.

Peter, je SMSte net dat jullie naar Pai gaan; volgens Google een van de mooiste plekken van Thailand... Jullie informeren jezelf goed blijkbaar.

Voor het fotograferen van mensen eerst toestemming vragen lezen we maar dat hebben jullie vast ook al gehoord...

De weg naar Mae Hong Song moet prachtig zijn (ri Himalaya). Gaan jullie daarheen en langs de Tham Lod vissengrot?

Op de Pai river kun je raften, vast erg mooi.

Zet jullie foto's ook maar op USB stick, die wil je niet kwijtraken!

Veel plezier samen!

Liefs! Pap en Mam H.