Ko Tao & Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Joris & Peter Boersma & Hoogslag - WaarBenJij.nu Ko Tao & Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Joris & Peter Boersma & Hoogslag - WaarBenJij.nu

Ko Tao & Samui

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Joris & Peter

01 November 2010 | Thailand, Ko Samui

Ko Tao

Na uitgebreid gefeest te hebben op Ko Panghang zijn we verhuisd naar Ko Tao. Een wat rustiger eiland, met minder vakantiegangers en meer backpackers. Veel gezellige mensen ontmoet van Duitsers to Canadezen.Na 5 maanden niet gedoken te hebben kon Peter het niet weerstaan om 2 duiken te maken. Jammer dat Joris astma heeft, het is ontzettend leuk om samen te doen..
We hadden een leuk resort gevonden waar wij een Bungalow gehuurd hebben met ventilator. Joris had nog een mooie actie door de airco aan te kunnen krijgen zonder dat wij er voor betaald hebben! Vraag me niet hoe haha. De avond nadat we zijn aangekomen zijn we naar de Lotus bar gegaan. En jaja, de eerste Nederlander ontmoet, lang mee gepraat, was zeer gezellig! De dag daarna overdag op het strand gebakken en die avond naar een ladyboy poolbar gegaan! begrijp ons niet verkeerd, we kwamen voor de pooltafel;) Alle spelletjes gespeeld die er waren tegen ladyboys, pool,vier op een rij,dzjenga etc. Het lukte joris soms nog wel eens om te winnen, maar over het algemeen zijn ze onverslaanbaar! Ladyboys zijn in het begin afschrikkend, maar zodra je je iets meer op je gemak voelt kom je er achter dat ze erg leuk zijn en niet altijd uit op sex zijn. Laatste dag werd er vanwege lokale verkiezingen geen alcohol geschonken,FIJN! laatste dag zonder een ijskoude tiger beer! We hadden de hoop op gegeven,totdat we licht zagen en muziek hoorden op het strand. Hoop mensen, er gezellig! Peter vroeg aan de barman waarom hier gedronken mocht worden, hij antwoord: I' m a big man on this island! Wij fronsten allebei onze wenkbrauwen. Paar minuten later ontmoette we een brabo (volgens mij uit eindhoven) die ons vertelde dat er gedronken mag worden omdat het mafia is die de bar runt. Mafia mag alles doen en laten wat ze willen op het eiland.

Ko Samui

Volgende middag met de boot naar Ko Samui. Komen daar aan met bewolkt weer, helaas. Taxi gezocht naar Chaweng beach, of moet ik zeggen Lloret de Mar... Mcdonalds,burgerking,subway,pizza hut,bar,bar,bar... Ingecheckt in een prachtige kamer, mooie badkamer, airco etc. voor 350 p/p, dat is kattenpis dus! Joris wat zullen we eten? MCDONALDS! stiekem een hamburgertje genomen in een uitgestorven mcdonalds. Op zo' n moment voel je je heel slecht, helemaal alleen fastfood eten IN THAILAND! We hebben ons gezworen daar maar een keer te komen. Dezelfde avond flink los gegaan in een mega openlucht club, waar de drankjes wel erg duur waren, dus ergens anders hadden we een bucket op de kop getikt en zijn we naar binnen gegaan,Dutch style :D haha
Het weer is niet erg best hier, dat geldt voor heel thailand. Komende dagen erg slecht weer in het zuiden. Afwachten maar en daarna naar de westkust. Phuket wordt de volgende bestemming. Ook zitten we er aan te denken om naar Laos te gaan voor een paar dagen, Vele backpackers zijn laaiend enthousiast over Laos en vooral over het plaatsje Vang Vieng. dat staat bekend om ''tubing'' Op een rubber band over de rivier langs bars en zwaaiende locals! Klinkt erg goed dus.
Hoewel het geld er hier doorheen vliegt voor ons gevoel hebben we het nog steeds ontzettend naar ons zin, we mogen elkaar nog dus het zit allemaal goed! Excuses voor het niet aanvullen van foto' s Het internet is namelijk erg langzaam hier dus dat duurt gewoon te lang. We moeten nog maar een keer een mooi moment vinden om dat te doen! We hebben trouwens erg leuke foto's. We zitten al op de 250!

Groeten aan ouders,familie,vrienden,broers,zussen! Joris en Peter xxx

• 01 November 2010 - 09:43

PapMamH:

Zo jongens, da's een Verslag met hoofdletter!

Leuk om te lezen over de Mc Donalds'kater. Als het eten overal zo lekker was als in Thailand WAREN ER GEEN Mc Donalds...

Waarom starten jullie geen Thai Rice Fast Food keten samen? Of hebben jullie al andere plannen voor de toekomst?!;/)

Laos... we gaan gelijk Googlen om te zien wat daar allemaal is voor toeristen en back-packers, het klinkt avontuurlijk hoor allemaal.

Jammer dat de foto's nog niet lukken, er mogen er nu 500 in dit blog dus leef je uit zodra het kan. Het lijkt ons bijzonder leuk om weer wat sfeerplaatjes van jullie te zien.

Mam en ik zijn op het hoofdkantoor voor 4-5 dagen. Vandaag begon met mist, maar het klaart al op. Vandaag van werkendam de Lek op, ons nieuwe huis bezichtigen.

Vannacht misschien weer in Dordrecht, morgen retour.

Wat geld betreft... Told you. Overhouden voor de tweede helft van de reis of eerder thuis dan maar?

Zijn er betaalde klusjes voor back-packers? Folders vertalen etc?

Nou kerels, als geld jullie enige zorg is dan doen jullie het heel aardig daar!

Dikke kus van Pa en Mam, knuffel voor Joris!

Het hoofdkantoor.

• 01 November 2010 - 11:11

Renee:

Lieve Joris en Peter,
    wat heerlijk om zo'n uitgebreid verslag te lezen.
    En wat ongeloofelijk fijn dat jullie 1x MAc mogen ! van collega's had ik ook gehoord dat Chaweng doet denken aan de Spaanse kust.
    maar ook weer een leuke ervaring.
    Uit het verslag is goed op te maken dat jullie het naar je zin hebben .
    En dat jullie ook veel zien en ondernemen ( o.a. van feestje naar feestje).
    Veel plezier en een goede reis naar Phuket !

zoenen , Renée

Die foto's zien we nog wel een keer

• 01 November 2010 - 18:14

Marie-jose:

Geweldig om mee te lezen/reizen met jullie.

Veel plezier on the road verder.
    gr. van bert en mj

• 01 November 2010 - 20:43

Lex:

Leuk !

nou veel plezier weer voor jelui.

XXXX

• 04 November 2010 - 16:21

Oom En Tante Babs:

Jongens ik wil daar ook zijn!! Wees blij dat het hier stormt en regent en vroeg donker is. Geniet er van jullie mooi dagen , erg leuk verslag, worden we blij van. Liefs kusjes Tante Babs en Oom Wil