Chiang mai naar Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joris & Peter Boersma & Hoogslag - WaarBenJij.nu Chiang mai naar Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Joris & Peter Boersma & Hoogslag - WaarBenJij.nu

Chiang mai naar Pai

Door: Peter en joris

Blijf op de hoogte en volg Joris & Peter

28 November 2010 | Thailand, Chiang Mai

Sinds we zijn aangekomen in hebben we prachtig weer gehad, het werd eens tijd! Het is wel een hele verandering in het noorden. Een hele andere levenstijl, geen strand waar je iedere ochtend een duik kunt nemen, veel goedkoper. Wij slapen hier voor 100 baht per persoon (2.5 euro) met een eigen badkamer en heet water, kost niets!

Met een leuke rit in de TukTuk zijn we naar een Tiger Kingdom geweest. Het is een soort tijger dierentuin. We hebben met ze gespeeld, we hebben ze aangeraakt en zijn met ze op de foto geweest. Was een leuk uitstapje. Die dag daarna hebben we op eigen initiatief een temple wandeltour gedaan, lekker goedkoop dus! Gisteren zijn me naar een zaterdag avond markt gegaan. Nog wat dingetjes gekocht en gezellig rondgelopen. Vanavond gaan we naar de bekende ''sunday night market'' op aanraden van backpackers. Het is niet een standaard markt, maar een lokale markt. Er zijn veel thaise dingetjes verkijgbaar, thais voedsel etc. Lijkt ons erg leuk.

Morgenochtend willen we naar Pai gaan. Daar willen we 3 of 4 dagen een fiets huren en rondtouren. Als we nog een beetje budget hebben misschien nog raften! Over Pai hebben we veel gehoord dus we hebben hoge verwachtingen!

Jullie horen snel van ons,

Liefs Peter en Joris

• 28 November 2010 - 10:03

Lidy Bouwer (oma):

Blij dat ik weer iets van je hoorde, maakte me een beetje ongerust. Wat zien jullie veel en wat een afstanden allemaal, lijkt amerika wel. Vieren jullie nog sinterklaas? grapje.
    Hier vriest het en het heeft gesneeuwd, dus geniet nog maar van de temperatuur daar. Veel plezier nog en tot over een paar weken. xx oma l.

• 28 November 2010 - 10:34

PapMamH:

Hi kerels!

Zo cultuursnuivers! Kruiden wegen niets en zijn een leuk souvenir dus leef je uit op die markt.

Gaan jullie een keer je favoriete Thaise maaltijd voor ons koken?
    Zou leuk zijn!

Het vijvertje is bevroren vannacht, kunnen jullie je daar een voorstelling van maken midden in de jungle?

Jullie zien er lekker knapperig uit op de foto's. Conditie goed? Zal wel want jullie plannen een driedaagse fietstocht in die temperaturen!

De spruitjes en aardappelen staat klaar hier om jullie af te laten kicken straks, we hebben de rijst maar even ver weggestopt.

Een hotelkamer voor vijf euro, 't is toch niet die tijgerkooi?

Veel plezier Tarzans!

Pap en Mam H.

• 28 November 2010 - 12:34

Renee:

Ha jongens,

Fijn om weer een bericht van jullie te lezen. Voor jullie budget ook goed dat het in het Noorden wat goedkoper is.
    Veel plezier in Pai !!

zoenen , Renée